martes, 10 de enero de 2017

SAN CRISTOBAL DEL BARRANCO.ANIÉS (OSCA - HUESCA)

Fotos G. Aymamí

Des del poble d’Aniés, que pertany al municipi de la Sotonera, cal seguir la pista, degudament senyalitzada i apte per automòbils, que puja cap a la serra Caballera,  en cosa d’uns 3 km, es troba a l’esquerra el corriol que du cap al santuari de la Virgen de la Peña, cal continuar endavant aproximadament uns 1,5 km fins trobar el trencall, senyalitzat, que davalla cap el riu Sotón i cap a la paret on s’obre la cova, on arribem en cosa d’uns 30 minuts de caminar.
Per uns graons tallats a la roca accedim a la porta d’entrada, l’interior està dividit en diverses zones, així trobem la part dedicada al culte, la sagristia i les cel·les dels ermitans, també hi ha moltes pintures de caràcter popular, creus, estrelles, motius geomètrics i vegetals, destacant la figura d’un àngel que duu un llibre en la mà dreta i amb l’altre fa el senyal de la pau.
Tanmateix hi ha diverses firmes i grafits datats dels segles XVIII i XIX.. Es té constància de l’existència d’aquesta ermita rupestre en el segle XVI i en el segle XVIII es van realitzar diverses modificacions